Dovednosti dětí při nástupu do MŠ
Praktické dovednosti usnadňující přechod dítěte z rodiny do mateřské školy
- Umím si umýt ruce
- Samostatně používám ručník
- Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny
- Umím používat WC (nepoužívám nočník!)
- Umím se vysmrkat, utřít si nos, používat papírové kapesníky
- Aktivně hlásím své potřeby!
- Nepoužívám v MŠ dudlík ani při usínání!
- Sedím při jídle u stolu
- Umím pít z hrnečku
- Umím jíst sám/a lžící, ev. dětským příborem (nekrmte mě!)
- Při obědě jím nejen polévku, ale i hlavní jídlo
- Umím ukusovat z 1/2 krajíčku chleba (včetně kůrky nekrájet na dílky!)
- Jsem zvyklý/á na pestré složení stravy
- Zvládám déletrvající chůzi (nevozte mě všude autem nebo v kočárku!)
- Umím manipulovat s předměty (stavění kostek)
- Rád/a si kreslím, čmárám, svůj výtvor pojmenuji
- Umím být chvíli sám/a bez svých blízkých
- Přizpůsobím se novým podmínkám: pobytu ve větším kolektivu, pobytu v novém prostředí, déletrvajícímu odloučení od blízkých, pobytu v rušnějším prostředí
- Jsem rád/a s ostatními dětmi
- Umím vyjádřit své potřeby a přání (poprosit, poděkovat, pozdravit)
- Ukládám hračky či pracovní pomůcky na místo, které je k tomu určeno
- Chovám se bezpečně v rámci svých rozumových schopností
- Navazuji mluvní a oční kontakt při komunikaci
- Orientuji se v jednoduchých pokynech, v krátkém vyprávění
- Reprodukuji krátké písničky a říkanky, popíšu obrázek
.........a hlavně - nestrašte mě školkou.
Školka má být za odměnu, ne za trest!